termite (2)

Descoperire uluitoare: sute de milioane de musuroaie de termite construite pe vremea piramidelor pot fi vazute din spatiu

Musuroaie de termite cu o vechime de 4000 de ani, ce acopera o suprafata mai mare decat Marea Britanie, au fost descoperite in Amazon. Cele 200 de milioane de musuroaie pot fi vazute si din spatiu.

Movilele termitelor nu sunt cuiburi, ci rezultatul a mii de ani de sapaturi ale micilor insecte. Fiecare musuroi are in jur de 2.5 m inaltime si intreaga colonie reprezinta cel mai complex si vast efort de bioinginerie al unei singure specii, potrivit Daily Mail.

“Aceste movile au fost formate de o singura specie de termite, ce a sapat o retea imensa de tuneluri pentru a avea acces la frunze moarte pe care le putea manca in siguranta si direct de pe solul din paduri,” a declarat conducatorul studiului, Stephen Fry, de la Universitatea din Salford.

Citeste si: Acestea sunt 5 dintre cele mai ciudate insecte din lume! Ce specie neobisnuita poate sa pescuiasca

Borussia Dortmund - Bayern Munchen este acum în Digi Online pe Digi Sport 1. Descarcă aplicația și poți urmări meciul pe telefon sau tabletă.

Sistemul subteran a fost construit acum 4.000 de ani, in aceeasi perioada in care au fost ridicate si piramidele din America Latina. “Cantitatea de pamant excavata e de 10 km cubi, echivalentul a 4.000 de Mari Piramide din Giza si reprezinta una dintre cele mai mari structuri construite vreodata de o singura specie de insecta,” a continuat Fry.

Citeste si: Specia de furnici ce colectioneaza craniile inamicilor ucisi. Motivul macabru pentru care le pastreaza

Termitele construiesc aceste movile impunatoare pentru a se apara de pradatori si pentru a-si ventila cuiburile. Cercetatorii spera ca aceasta descoperire inedita sa ii ajute sa inteleaga mai bine modul in care sunt structurate coloniile termitelor si modul in care pot construi structuri atat de impresionante.

Studiul a fost publicat in jurnalul Current Biology.

Img

Campionatul Germaniei revine în Ultra HD! Activează extraoptiunea 4K și vezi Borussia Dortmund vs. Bayern Munchen, mâine de la 19:30 în 4K.

Te-ar putea interesa si:
Incalzirea globala cauzeaza infertilitate masculilor. Ce efecte dramatice are asupra speciilor
Are corpul in forma de cap de caine, dar e paianjen! Cum arata arahnida neobisnuita

Programul Zilei